Backburner 2012 "109 3dsmax adapter error"

Information om nätverkrenderingstekniker och tips.
Användarvisningsbild
christian3d

Backburner 2012 "109 3dsmax adapter error"

Inläggav christian3d » 2011-okt-24 16:09

Hej!
Jag har helt plötsligt fått ett otrevligt felmeddelande i Backburner 2012. "109 3dsmax adapter error: Denna pipe har avslutats." Efter det går renderingen ner och servern blir rödmarkerad i Monitorn med status "Error". Det inträffar på alla datorerna i nätverket fast oregelbundet, alltså inte samtidigt. Efter ett tag startar renderingen igen - renderar ett antal frames, sen händer samma sak igen.
Allt har fungerat felfritt i flera månader och helt plötsligt har detta fel inträffat utan att någonting har gjorts med installerationerna. Allt är exakt lika dant installerat på renderingsdatorerna.
Resultatet blir att renderingstiderna skjuter i höjden då det tar tid för servern att varje gång det kraschar starta om med den frame som höll på att renderas.

Är det någon som har samma problem?

Har kollat runt lite på nätet och det allmänna tipset verkar vara att avinstallera Backburner 2012 och installera en äldre version av Backburner istället och hoppas att det kommer fungera. Jag har inte testat detta.. har tidsbrist och kan inte installera om alla datorer och testa för tillfället... så jag undrar alltså om någon känner till en annan lösning..?

Alla datorer i renderingsnätverket kör 3dsmax 2012 64bit på win7 64bit.

/Christian

Användarvisningsbild
kain
Kontakt:

Re: Backburner 2012 "109 3dsmax adapter error"

Inläggav kain » 2011-okt-26 11:22

Fick samma problem igår efter att ha uppgraderat samtliga ws och render noder till 2012..
Dock visade det sig att det var en modell som av någon outgrundlig anledning crachade allt.
Nu hjälper detta inte dig. Men kolla om den renderar en "ren scen" eller om den alltid krashar.

Återgå till "Nätverksrendering"