Nyfiken på 3D för spel..

Prat om filmer, effekter, animationer, allmänna 3D-länkar, mm.
Stargate_fan
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-feb-02 0:09

Nyfiken på 3D för spel..

Inläggav Stargate_fan » 2009-feb-09 20:16

Hej!

Bara av ren nyfikenhet tänke jag bara ställa den här frågan. Om man ska modellera för spel, vad är det för saker man ska tänka på. Vad ska man göra och vad ska man inte göra och så vidare?
Desamma om animering av modeller till spel..

tacksam för svar

/En nyfiken själ..

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: Nyfiken på 3D för spel..

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-09 20:34

Så low-poly det bara går. Felfria uv-mappar och i vissa fall lära sig att hantera normalmaps eller displacement, riggat och skinnat utan buggar.

Eller vad är det du vill veta?
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Swahn_Kung
Moderator
Inlägg: 4337
Blev medlem: 2005-jan-06 2:42
Ort: Göteborg FFS

Re: Nyfiken på 3D för spel..

Inläggav Swahn_Kung » 2009-feb-10 19:09

Det är först när du vet vilken spelmotor du arbetar mot som du vet vad man får göra eller inte göra.
Tyvärr är det inte så enkelt att svara på din fråga, för alla svar skulle kunna fylla en hel tråd. Minst.

Bästa är om du läser på om någon specifik spelmotor, till exempel opensource-motorn Ogre3d och se hur du ska konstruera dina modeller.
De har många tutorials och guider som tar upp detta. http://www.ogre3d.org/
3dsm-manualen är din vän...

FÖR BÖVELN! TÄNK PÅ SÄRSKRIVNINGEN DIN!
http://skrivihop.se/


Återgå till "Film, Animationer och allmänt om 3D"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst