S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Har du en rolig historia, lek, bild eller videosnutt? Dela med dig och lägg den här! Detta är också stället att prata om dator- och konsollspel.
Användarvisningsbild
Swahn_Kung
Moderator

S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Inläggav Swahn_Kung » 2008-okt-06 12:56

Köpte spelet här om dagen.
Sanslöst snyggt på sina ställen, atmosfäriskt som bara den men fy tvale vad buggigt.
Maken till buggigare spel har jag aldrig varit med om.

När jag först installerade det så tänkte jag att en uppdatering till senaste patchen var på sin plats. Det förra S.T.A.L.K.E.R.-spelet led av samma syndrom men har tack vare patchar blivit rätt spelbart och jag antar att i stort sett de flesta problemen kommer att lagas inom en snar framtid. I alla fall så var de första jag möttes av en helt svart värld med bara några få detaljer som syntes, dvs något var på tok fel för så skulle det inte se ut alls. Blev tvungen att köra en tidigare patch helt enkelt.

Jag tycker det är pinsamt att de har så dålig kvalitetssäkring och släpper iväg ett spel som de borde känna till hur instabilt det är... Som någon uttryckte i ett annat forum så verkar det som spelutvecklarna släpper iväg en version som release och sedan låter alla gamers agera betatestare.

Trots detta känner jag ett glödande spelglädje att spela vidare för jag tror detta spelet är så intressant att det borde spelas av alla som vill ha den lite med djupa och tyngande atmosfären.
Synd bara att spelet i dagsläget är så hopplöst instabilt att många kommer tröttna på det väldigt fort.

Lite skärmdumpar
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Detta är från början av spelet.

För er som tyckte första spelet var bra men inte tillräckligt bra kan jag varmt rekomendera senaste modifikationen av Oblivion Lost som gör spelet mycket mycket mer intressant och häftigt.
I senaste versionen kan man 'baka till' helt egna artefakter genom att blanda olika i olika anomalier (ni som känner till spelet vet vad jag snackar om.)
Blir genast mer Diablo-stuk på det hela där man samlar och blandar till nya kombinationer.

Någon annan som gillar dessa spel trots dess fel och brister?
3dsm-manualen är din vän...

FÖR BÖVELN! TÄNK PÅ SÄRSKRIVNINGEN DIN!
http://skrivihop.se/

Användarvisningsbild
Swahn_Kung
Moderator

Re: S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Inläggav Swahn_Kung » 2008-okt-09 11:00

Ingen i detta forume som har spelat S.T.A.L.K.E.R. förutom jag??
Skäms.

Ni kan väl åtminstånde säga att spelet suger i så fall ;)

Santis

Inläggav Santis » 2008-okt-09 11:21

Swahn_Kung skrev:Ni kan väl åtminstånde säga att spelet suger i så fall ;)

Åhh, så det suger ;)

Användarvisningsbild
Björn Albihn
Moderator
Kontakt:

Inläggav Björn Albihn » 2008-okt-09 11:54

Spelade halva Stalker när det var buggigt som fan, och la av efter ett tag. Bra mood, bra driv i storyn och man ville ju verkligen fram till Chernobyl. Men hjälp, värdelös prestanda och det kraschade ju oavbrutet och clear sky verkar ju vara ännu värre.
Björn Albihn - http://www.albihn.net - Sök innan du frågar... On the other hand, you have five fingers.

Användarvisningsbild
Swahn_Kung
Moderator

Inläggav Swahn_Kung » 2008-okt-09 12:41

Ja Clear Sky är pinsamt buggigt i dagsläget.
Som tur är har jag kunnat spela hela dagar i sträck (om jag så velat) utan krasch så det varierar hur drabbad man blir förmodligen.

Än så länge tycker jag att gamla STALKER ihop med Oblivion Lost-modden är skojsigare än det nya liret. Men då har jag inte heller fått se de nya senare områdena i Clear Sky.
Just nu springer jag omkring i områden som finns med i originalet och det känns lite tråkigt...
Ibland upplever jag vissa av de återanvända områden som mycket snyggare i första spelet, det kan förmodligen ha att göra med skillnaden i antalet NPCs och mutanter som springer omkring i Clear Sky.
NPCs brukar ta en del resurser att hålla reda på.
Dock är det betydligt mer 'konstant action' i det nya liret och det är fantastiskt skoj att upptäcka nya vägar där man i gamla spelet inte kunde ta sig fram.

Inga lir för den som inte har tålamod och kan kontrollera frustrationen över eventuella buggar och annat skumt ;)

Återgå till "Skämt, lek, video och datorspel"