Dumhet!

Allmänt om grafikkort, arbetsstationer, renderingsfarmer, pekdon, kringutrustning, drivrutiner, mm.
Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Dumhet!

Inläggav Johannes Lindqvist » 2012-jun-04 21:10

Jaha. Då har man lyckats. Här kommer en rykande färsk, sann berättelse om min nästan helt förstörda kväll ikväll.

Monterade in mina farmdatorer i sina chassin som kom idag, då de bara legat inkopplade löst på borden än så länge.

Kopplar in allting nogrannt, dubbelkollar så processorfläktar, chassifläktar, grafikkort och minnen sitter som det ska. Går även igenom alla sladdar från nätaggregatet till moderkortet, allt ser okej ut.. Startar datorn, alla fläktar börjar snurra, tänker att det inte är något fel än så länge. Upptäcker dock att det inte kommer någon bild på skärmen. Hmmm okej.. Sist det blev så hade jag bränt processorn.. Neej fan, inte nu igen. Testar skruva loss, ser fint ut, kollar alla fläktar och sladdar igen. Startar, fortfarande ingen bild på skärmen. Börjar bli riktigt irriterad. Fixar ett nytt grafikkort, fortfarande ingen bild på skärmen. Tänker att jag antagligen haft sönder moderkortet med statisk elektricitet eller nått. Så jag ställer undan datorn då den uppenbarligen är trasig på något vis. Börjar montera ihop nästa dator i sitt chassi, är extra långsam och nogrann denna gången för att inte ha sönder något eller stöta emot. Dubbelkollar alla fläktar sånt i vanlig ordning. Startar datorn... Allt går igång.. Hmm.. ingen bild på skärmen. VAFAA*A*A**A*A*N??? Börjar kolla lite i lådan igen, inget ser ut att vara fel.. Provar igen, fortfarande ingen bild... Börjar bli lite ledsen....

Upptäcker sekunden efter att det är lättare att få bild på skärmen om man faktiskt startar den först.

Inget fel på datorerna :-) Har dragit slutsatsen att jag absolut spenderat för mycket tid med min fru. Låser in mig på datorrummet några dagar i hopp om att få tillbaka min XP.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Re: Dumhet!

Inläggav Undersky » 2012-jun-04 21:46

Dumsupport: "Välkommen till Dumsupport direkt, vad kan jag hjälpa till med?"

Jojje: "Min datamaskin fungerar inte. Jag har kollat modermodemet, hjärtat i hårddisken."

Dumsupport: "Har du provat trycka på On?"

Bild

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Re: Dumhet!

Inläggav Johannes Lindqvist » 2012-jun-04 22:37

:(
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se