LightScribe-problem

Allmänt om grafikkort, arbetsstationer, renderingsfarmer, pekdon, kringutrustning, drivrutiner, mm.
mangaanime
Kontakt:

LightScribe-problem

Inläggav mangaanime » 2015-sep-02 22:16

Hej!
Jag har ett litet problem som jag undrar om någon annan som vet lösningen på...?

Jag behöver installera om datorn helt, så jag måste bränna in filer.
Jag använder brännarprogrammet Nero 8 som medföljde DVD-brännaren.

Det är nu så att jag vill också ha en etikett (bildmotiv) på skivorna, genom att använda funktionen LightScribe.
DVD-brännaren kan bränna med LightScribe.

När jag hade tänkt att bränna mitt motiv på skivans "etikett-/bildsida" i programmet "Nero CoverDesigner", så kollade jag på "Utskriftegenskaper för LightScribe".
Där "Enhet" står, så visas det ingenting i den listan. Den är alltså helt blank. PrintScreen har jag tagit på "Utskriftegenskaper för LightScribe".

DVD-brännaren fungerar, men just LightScribe-funktionen tycks inte fungera, om det inte finns någon enhet som LightScribe kan referera till.

Efter en stunds sökande, så jag hittade en sida på internet:
CDRLabs.com
Det är precis samma DVD-brännare som visas där som jag har.

Det jag la märke till är att en bild på "Nero InfoTool 5" och är står det "General features: Buffer underrun protection, LightScribe".

Jag öppnade min "Nero InfoTool 5" tog en PrintScreen.
Allt stämmer överens, men LightScribe är inte installerad.
Den installeras troligen inte under installation, vet inte varför.
På installationsskivan står det längst ner i listan bland alla andra program "LightScribe", så den bör ju installeras?

Nu undrar jag hur jag kan få denna programvara installerad?
Är det någon här som haft liknande problem eller vet hur man kan gå till väga för att lösa detta?

Vore väldigt tacksamt att få hjälp med detta.

Återgå till "Hårdvara"