Content-browser -> Knappar

Allmänna frågor och svar om Cinema4D.
ravenzan
Kontakt:

Content-browser -> Knappar

Inläggav ravenzan » 2010-sep-27 13:24

Hello hello

Här sitter jag och trycker i vildo bland Cinema-funktionerna och bestämmer mig nu istället för att fråga.
Som Cinema-användarna vet så finns det en liten Content Browser i cinema. Där man kan spara både det ena och det andra för att enkelt ladda in senare.

Nu är det så att jag skulle vilja lägga till vissa av dessa saker i menyfältet istället. Som en liten knapp.

Någon som har någon erfarenhet? Kan man göra detta utan att bryta sönder tangentbordet i frustration efter misslyckade hårdkodningsförsök?

Mvh Peter

Användarvisningsbild
Cartesius
Kontakt:

Re: Content-browser -> Knappar

Inläggav Cartesius » 2010-sep-29 0:30

Låter som en bra idé men tyvärr tror jag inte det går. Kanke lägga in som förslag till MAXON?

/Anders

ravenzan
Kontakt:

Inläggav ravenzan » 2010-okt-12 21:37

Var rädd för det.
Jo har slängt iväg förslag till Maxon.
Ett antal förslag man har slängt iväg har ju kommit i 11.5 och 12 så chansens finns ju! :)

Men det krävs nog att ett par handfulla grupper människor ger ungefär samma förslag. Så på dem bara :)

Användarvisningsbild
Caroline
Kontakt:

Inläggav Caroline » 2010-okt-23 14:14

Om OLX-pluginet (http://www.biomekk.com/index.php?itm=13) funkar i Cinema 12 så borde det gå att använda sig av :) jag har bara provat i 11.5. Kan tänka mig att du behöver spara ut vanliga .c4d-scener till det du vill ha snabbknappar till i Content browsern.
Nick Campbell förklarar här hur man gör för att installera OLX och skapa en "rullgardinsmenyknapp":
http://greyscalegorilla.com/blog/2009/0 ... ersion-11/

Återgå till "Allmänna om C4D"