Axis-shading?

Allmänna frågor och svar om Cinema4D.
Skull Kid
Inlägg: 75
Blev medlem: 2009-jun-06 0:03

Axis-shading?

Inläggav Skull Kid » 2011-sep-12 8:19

Hej hej =)

Skaffade nyss Cinema 4D R13, och gjorde en upptäckt. Inte speciellt negativ, men men. Nu ser jag att de tre axlarna, xyz, inte är "renderade" alls. Finns det något sätt att "återaktivera" denna fina finess?

Tackar!
Vänliga Hälsningar

Skull Kid

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Inlägg: 11996
Blev medlem: 2003-jun-10 16:27
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Axis-shading?

Inläggav Paulo Kiefe » 2011-sep-13 8:34

Jag förstår inte hundra hur du menar.

Tänker du på de runda banden som kommer upp när du har Rotate igång?

laht
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-apr-30 22:01

Re: Axis-shading?

Inläggav laht » 2011-sep-13 16:46

Jag tror han menar att pilarna som kommer upp för X, Y och Z vid t.ex. en markering, är "platta". Att dom inte har någon shading som gör att dom ser rundad ut, som det är i t.ex. cinema r11.5

Skull Kid
Inlägg: 75
Blev medlem: 2009-jun-06 0:03

Re: Axis-shading?

Inläggav Skull Kid » 2011-sep-13 22:22

laht skrev:Jag tror han menar att pilarna som kommer upp för X, Y och Z vid t.ex. en markering, är "platta". Att dom inte har någon shading som gör att dom ser rundad ut, som det är i t.ex. cinema r11.5

Precis! Vet ni hur man får tillbaka det?
Vänliga Hälsningar

Skull Kid


Återgå till "Allmänna om C4D"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst