problemlösning? objekt som följer med en jointbaserade figur

Frågor kring animering med Cinema4D.
David K
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jan-15 11:49
Ort: Malmö
Kontakt:

problemlösning? objekt som följer med en jointbaserade figur

Inläggav David K » 2010-jan-21 12:36

Hej
ny här på forumet, jo jag försöker rigga en figur med joints problemet uppstår efter att jag bundit ihop figuren med alla joints, objekten jag hänger på figuren följer inte med när jag väl börjar animera. jag förstår att jag kan välja connect+delete så att det blir ett objekt, men det finns saker som inte låter sig göras i detta sammanhang som tex en fjäder gjord med spline och Hair funktionen.
har sökt förgäves men hittar inte en bra formulering för mitt problem är det någon som vet ett enkelt sätt att få… låt oss för enkelhetens skull få ett armband att hänga kvar runt en handled antingen att den hänger och slänger som i verkligheten eller fixerad vid handleden om det är enklare. har prövat clothilde och en massa andra grejer men jag har som sagt inte fått det att fungera så nu vänder jag mig till er för förslag på hur detta låter sig göras.
tackar på förhand!
David

Återgå till "Animering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst