Multipel installation?

Frågor om licenshantering för Cinema 4D besvaras här.
Katarina

Multipel installation?

Inläggav Katarina » 2011-nov-16 14:39

Det börjar bli mer och mer vanligt med möjligheten att kunna installera sin mjukvarulicens på två arbetsstationer, så länge man bara har mjukvaran igång i en maskin åt gången, det går alltså inte att starta samma licens och mjukvara samtidigt i båda datorerna. Nu har jag frågan uppe i skallen och jag har studerat och läst Maxons hemsida men hittar inget där:

— Kan man installera sin C4D-licens på fler datorer än en?

Jag har en iMac hemma och en iMac på kontoret, med min Adobe-licens fungerar det toppen så här. Det vore kanon om den här möjligheten finns även hos C4D! =)
MVH Katarina

Användarvisningsbild
Mona
Administratör
Kontakt:

Re: Multipel installation?

Inläggav Mona » 2011-nov-18 13:27

Detta är helt OK om man är MSA-kund. Jag citerar här från MAXONs hemsida.

The MAXON Service Agreement (MSA) is optionally available to MAXON customers. Participating customers are kept up-to-date with the newest releases of CINEMA 4D and/or BodyPaint 3D. As soon as a new software version is available, MSA participants will receive these automatically, allowing them to immediately take advantage of all new features and advancements.

The MAXON Service Agreement is ideal for companies working with fixed budgets - no more surprises when planning next year's expenses. In addition to the most up-to-date software version, MSA participants also receive enhanced services such as expanded use of software or discounted admission to special events, and more.

You’re on the go and don’t always work in the office? Software licenses included in the MSA can also be installed onto a second computer (e.g. a laptop for working on the go or on a computer at your home office) as long as both installations are not used simultaneously.

Om någon har några fler frågor om MAXON Service Agreement så är det bara att höra av sig till oss på CT så berättar vi mer.

Katarina

Inläggav Katarina » 2011-nov-18 14:19

Stort tack Mona för svar, då är det bara att tuta och köra med min licens på två Macar. Vad roligt! :)
MVH Katarina

Användarvisningsbild
Mona
Administratör
Kontakt:

Inläggav Mona » 2011-nov-18 14:43

Ingen orsak! :) Det är bara att köra på!

Förresten, då tråden gäller C4D. Missa inte vårt kommande 3Dexpo nästa vecka. Än finns några platser kvar.

Den 25 november har vi ett 3Dexpo i våra lokaler i Halmstad som du inte bör missa. Då ägnar vi hela dagen åt CINEMA 4D. Gästföreläsare från MAXON i Tyskland samt kreatörer med CINEMA 4D som verktyg gör alltsammans mycket sevärt. Det blir också produktdemonstrationer, utlottningar med fina priser med mera. Läs mer

Återgå till "Licenshantering"