Backburner ignorera missing dll's?

Information om nätverkrenderingstekniker och tips.
225BW

Backburner ignorera missing dll's?

Inläggav 225BW » 2007-okt-25 11:12

hej

har j-ul problem med att få igång nätverksrendering, många av scenerna har ref till fR pluggar som jag nu alltså inte har, jag anv MR som renderare, hursomhelst, finns det nåt sätt att vid nätverksrendering få backburnern/servers att ignorera missing dll warning(som stoppar hela renderingen)

mvh

kåre

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2007-okt-25 13:18

Detta är ett gammalt men skumt problem. Du har förmodligen något gammal material i material editorn som spökar. Du kan lösa det följande sätt.

- Öppna den "sjuka scenen"
- Öppna materialeditorn
- Från menyn Utilities, välj Reset material editor slots
- Spara scenen som ett nytt namn
- Prova att öppna den nya scenen, felmeddelandet borde inte finnas längre.

:)

225BW

Inläggav 225BW » 2007-okt-25 15:05

Tack Paulo, tyvärr funkade det inte på min scen, följde procedurerna men scenen vill fortf ladda fR dll's,

prova också med att slå över till scanline, o samma procedur, men funka inte det heller,

vad göra?

Mvh

kåre

Albin

Inläggav Albin » 2007-okt-25 15:26

reseta MAX och merga allt i en ren scen. försök att hitta det objektet som har fR-material på sig, genom att radera halva scenen och prova rendera, funkar det då är det något objekt i de som du raderat, ångra, radera andra halvan och sedan förtätt på det sättet att radera 50% av scenen till du hittar det objektet som har fR-material på sig... och naturligtvis "unhide all" innan du börjar :-)

lycka till

225BW

Inläggav 225BW » 2007-okt-25 15:40

tack Albin, jag har försökt med en hel del, merga in har jag provat, får upp missing dll's när jag ska merga in den "infekterade" scenen. ditt andra förslag har ännu inte prövats, kan tillägga att scenerna ligger på ung 30-60Mb(packade) så kanske det blir mkt tidskrävande?

Mvh

kåre

Återgå till "Nätverksrendering"