Loopa RealFlow partiklar i Maya?

digicraft63

Loopa RealFlow partiklar i Maya?

Inläggav digicraft63 » 2008-jan-26 13:09

Mors!
Är det någon som vet hur man loopar RW partiklar i Maya?
Om det över huvud taget går med Trax. Jag har försökt men det verkar inte som att Trax kan styra över RW partikel plugin som styr hämtningen av partikel-bin-filerna ifrån disk.

joyster

Inläggav joyster » 2008-jan-26 22:51

kan du inte göra det till mesh i realflow och i maya så väljer du mesh loader och sen använd dig av offset. Låt säga att din vätskeanimation är 100 frames lång ladda in den utan offset, sen ladda igen o välj 100 i offset, funkar finfint för att loopa :)

Joyster

digicraft63

Inläggav digicraft63 » 2008-jan-28 4:49

Jo, det är precis vad jag har försökt med även om det inte funkar något bra med meshes i mitt fall.

Problemet är bara att jag har så många emitters i scenen och att jag desutom vill tona looparna något i varandra. Det blir en heltidstjänst å hålla reda på allt.

Det hade varit så mycket enklare i Trax som är ett grafisk interface och fungerar som en sorts filmklipp-mixer.

Faktum är att ja inte tror att det går att använda Trax med RealFlow partiklar eftersom deras egen plugin styr över både "offset" och "range", vilket inte verkar gå att påverka varken med Trax eller MEL-script.

Återgå till "Partiklar - Dynamics - Hair - nCloth - Fluids"