Stora fina mjuka dagsljus

Avdelning för frågor om rendering och ljussättning i C4D.
danielenervald
Inlägg: 63
Blev medlem: 2011-jan-11 23:56

Stora fina mjuka dagsljus

Inläggav danielenervald » 2011-jan-14 0:47

Vilken ljus källa använder ni för att lägga stora fina mjuka dagsljus settningar?

infinite, area, eller light och på vilka avstånd? Tycker alltid generellt att mina ljusrenderingar blir väldigt mörka. Inbillar mig att ett fönsterljus inte behöver balanseras upp av ett upplättningsljus på skuggsidan i ett rum.
Min gissning är Ambient Occlusion, i vilken kanal använder man det och hur?


Tips & Trix kring AO isf?!
_______________________________________________
3D-Generalist

Maya, Vray, photoshop, after effects

Återgå till "Rendering och ljussättning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster