Maya åt upp mitt renderview-fönster :|

Hellspawned
Kontakt:

Maya åt upp mitt renderview-fönster :|

Inläggav Hellspawned » 2009-jan-29 19:17

Eller något i den stilen... Jag klickar på renderview-knappen, jag klickar på rendering... INGENTING händer.
Jag laddade in ett annat projekt istället och försökte rendera - Ingenting.
Jag bootade om datorn och försökte rendera ett antal projekt - Fortfarande ingenting.
Och ingen annan verkar ha drabbats av samma sak, kan inte hitta nån tråd som nämner samma problem på nätet.
Vad tusan är det som pågår? :S

Edit: Jag vet inte om det är relevant, men detta är alltså Maya 2008 - 64bit det handlar om.
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Re: Maya åt upp mitt renderview-fönster :|

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-01 0:23

Kan vara så att ditt fönster har hamnat utanför skärmen. Det slår aldrig fel när man pillar med skärmarna att rutorna hamnar utanför.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Xestion
Kontakt:

Inläggav Xestion » 2009-mar-29 17:56

Prova att ta bort alla sparade inställningar så att allting nollställs, då borde rutorna hamna i deras ursprungliga position. Du gör detta genom att ta bort mayamappen i mina dokument, om du är på en PC då!

Det du annars kan göra är väl att sätta render view i en av mayas viewports. Bara ändra själva panelen. Hoppas detta hjälper!

grinder

Inläggav grinder » 2013-jun-26 8:16

Haha ja de e en klassiker, och man får använda den lite då och då. Imponerande av en 70 000 krs mjukvara intesant.

Ola Sikström
Kontakt:

Inläggav Ola Sikström » 2013-aug-16 15:50

grinder skrev:Haha ja de e en klassiker, och man får använda den lite då och då. Imponerande av en 70 000 krs mjukvara intesant.

Har inte hört talas om att det där händer på något annat OS än just Windows... Personligen tycker jag det förståeligt att de inte spenderar all tid på att försöka arbeta sig runt brister i Windows ;)

Återgå till "Rendering"