Problem med "Transpoose master/Tpose mesh"

MBoman
Inlägg: 26
Blev medlem: 2011-sep-21 8:53

Problem med "Transpoose master/Tpose mesh"

Inläggav MBoman » 2012-apr-01 14:49

Mornsing Korsning!

Har gjort mig en figur som jag gjorde i jämnt utspidda antal polygoner i Maya, Exporterade över den till Zbrush där jag format, detaljerat, laggt in extra subtools med Zspheres och slutligen polypaintat. Nu vill jag poosa gubben. Men när jag går in på transpoose master, trycker TposeMesh (då jag vill poosa honom med Zspheres) kommer varningstexten upp ""Zscprit Note: Interface item could not be found, Tool:Export:XOffest in..."

Fattar icke vad detta betyder och har kollat runt på nätet men hittar bara folk som haft liknande problem men ingen lösning på problemet.

Stort tack om ni vart med om nått liknande problem/vet nån lösning!

Användarvisningsbild
Michael Blackshore
Inlägg: 129
Blev medlem: 2008-mar-02 16:45
Ort: Bålänge
Kontakt:

Re: Problem med "Transpoose master/Tpose mesh"

Inläggav Michael Blackshore » 2012-okt-07 16:28

MBoman skrev:Mornsing Korsning!

Har gjort mig en figur som jag gjorde i jämnt utspidda antal polygoner i Maya, Exporterade över den till Zbrush där jag format, detaljerat, laggt in extra subtools med Zspheres och slutligen polypaintat. Nu vill jag poosa gubben. Men när jag går in på transpoose master, trycker TposeMesh (då jag vill poosa honom med Zspheres) kommer varningstexten upp ""Zscprit Note: Interface item could not be found, Tool:Export:XOffest in..."

Fattar icke vad detta betyder och har kollat runt på nätet men hittar bara folk som haft liknande problem men ingen lösning på problemet.

Stort tack om ni vart med om nått liknande problem/vet nån lösning!


För det första måste vi översätta ditt inlägg så att folk som läser inlägget kan förstå vad du menar.
Bekräfta om det är så här du menar:

Du har byggt en basmesh i Maya och har importerat in den i Zbrush.
I Zbrush har du detaljerat meshen och fler subtools har lags in samt målat dessa.
Målet är nu att posera karaktären.

Du har försökt att gå in i Zspere interfacet för att posera karaktären men den vägrar gå in i det läget.


A:
1. Zspehres är bara till för att bygga en grundmesh. Du skinnar Zsphere meshen innan den egentligen går att använda.
2. Efterssom din grundmesh är från Maya så finns det givetvis ingen Zsphere information på meshen och går därav inte använda det interfacet.
3. Du behöver lära dig att använda masker i Zbrush samt transpose verktyget (Move/Rotate/Skale) för att kunna posera karaktären.

Kanske man vara till nytta:
Transpose DT: http://www.digitaltutors.com/11/trainin ... autoplay=1
Transpose: http://www.pixologic.com/zclassroom/hom ... transpose/
Adaptive skinning: http://www.pixologic.com/video/video-v2 ... =800&h=500
Zspeheres: http://www.pixologic.com/video/video-v2 ... =800&h=500



Lycka till.


Återgå till "ZBrush"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster