Texturproblem vid nätverksrendering

Information om nätverkrenderingstekniker och tips.
Användarvisningsbild
christian3d

Texturproblem vid nätverksrendering

Inläggav christian3d » 2015-feb-17 12:59

Hej
Jag har två frågor om texturer vid nätverksrendering.

Fråga a.
Finns det något sätt att få alla slavar i nätverket att komma åt texturer som ligger på en server? Mitt problem är att jag har alla texturfiler på en server som är uppmappad på alla slavar med exakt samma sökväg. När jag skickar ett jobb till nätverksrendering så blir det "access denied" på texturfilerna på alla slavar till en början. Efter några automatiska försök, kan ta ca 15-30 min så kommer nätverksrenderingen igång av sig självt och slavarna får access till texturerna. Jag har kryssat i "include maps" och även testat att specificerat en Alternate Path File med UNC-namngivning på sökvägarna. Det blir samma resultat hela tiden dvs "Access denied". Alla slavar har rättighet att läsa och skriva till servern och det är inga problem att öppna filerna separat från slavarna. Det är endast i nätverksrenderingen som det blir access denied. (en liten minifråga i sammanhanget.. Är det någon som vet vad det innebär att kryssa i "Include Maps"?? För inga mappar blir ju inkluderade, slavarna försöker uppenbarligen läsa in mapparna från externa ställen ändå..?)

Fråga b.
När renderingen väl kommer igång så blir det ibland så att en slav renderar in ljusare texturer i bilden jämfört med övriga slavar. Så när man kör bildströmmen när allt är klart så blinkar det ljust varje gång en frame från den specifika slaven visas. Det här händer sporadiskt. Ibland blir det så och ibland inte. Någon som vet vad det beror på?

Jag kör 3ds max 2015 med Backburner 2015 samt Vray 25001 för max 2015 på alla datorer

Hälsningar
Christian

Återgå till "Nätverksrendering"